
Wspólne uzgodnienia Współadministratorów
- 
Niniejsza informacja jest związana z wypełnieniem obowiązków określonych w szczególności w art. 26 ust. 2 RODO dotyczących współadministrowania.
 - 
Pojęcia zapisane wielką literą, a niezdefiniowane we Wspólnych uzgodnieniach współadministratorów (dalej: “Wspólne uzgodnienia”) mają znaczenie nadane im w Polityce Prywatności.
 - 
Wspólne uzgodnienia mają zastosowanie w przypadku gdy zostaną wyraźnie włączone poprzez odniesienie w regulaminachu usługi, świadczonej przez WP (“Regulamin Usługi”) bądź umowach dotyczących usług świadczonych przez WP (“Umowa”) . W przypadku jakiejkolwiek sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu Usługi lub Umowy a postanowieniami Wspólnych uzgodnień, rozstrzygające znaczenie mają Wspólne uzgodnienia.
 - 
WP oraz Klient (zwani dalej łącznie „Współadministratorami”) są współadministratorami Danych osobowych zgodnie z artykułem 26 RODO w zakresie określonym w Regulaminie Usługi lub Umowie. Zakres współadministrowania został określony w Regulaminie Usługi lub Umowie.
 - 
Wspólne uzgodnienia określają zakres odpowiedzialności Współadministratorów za zapewnienie zgodności z przepisami RODO w odniesieniu do współadministrowania. Wspólne uzgodnienia odnoszą się do wszystkich czynności, w których Współadministratorzy, ich pracownicy lub podmioty przetwarzające Dane osobowe są zaangażowani we współadministrowanie.
 - 
Współadministratorzy zapewniają przestrzeganie aktualnej treści Wspólnych uzgodnień.
 - 
Zakres odpowiedzialności Współadministratorów dotyczący wypełniania obowiązków wynikających z przepisów RODO w odniesieniu do współadministrowania określa się w następujący sposób:
 
| Obowiązek wynikający z przepisów RODO | WP | Klient | 
|---|---|---|
| Posiadanie podstawy prawnej współadministrowania (art. 6) | TAK w odniesieniu do przetwarzania Danych osobowych w związku ze współadministrowaniem przez WP  | 
TAK w odniesieniu do przetwarzania Danych osobowych w związku ze współadministrowaniem przez Klienta  | 
| Realizacja prawa do wycofania zgody (art. 7 ust. 3) | TAK w zakresie obsługi żądania wycofania zgody w związku ze współadministrowaniem  | 
NIE Klient jest zobowiązany wyłącznie przekazania informacji o żądaniu wycofania zgody w związku ze współadministrowaniem  | 
| Przekazywanie informacji o współadministrowaniu (art. 13, 14) | TAK ujawnienie listy Współadministratorów wraz z informacją o współadministrowaniu i treścią Wspólnych uzgodnień  | 
TAK odesłanie do treści Wspólnych uzgodnień poprzez podlinkowanie na stronie Klienta  | 
| Udostępnienie podmiotom danych ustaleń co do zakresu obowiązków Współadministratorów oraz relacji pomiędzy nimi a podmiotami danych (art. 26 ust. 2) | TAK obejmuje to udostępnienie podmiotom danych listy Współadministratorów wraz z informacją o współadministrowaniu i treścią Wspólnych uzgodnień  | 
TAK odesłanie do treści Wspólnych uzgodnień poprzez podlinkowanie na stronie Klienta  | 
| Realizacja praw podmiotów danych (art. 15-21) | TAK w odniesieniu do Danych osobowych przetwarzanych przez WP w związku ze współadministrowaniem oraz w odniesieniu do Danych osobowych, wobec których WP występuje jako samodzielny Administrator. Podmiot danych może wykonywać przysługujące mu prawa w związku ze współadministrowaniem wobec każdego z Współadministratorów.  | 
NIE Klient jest zobowiązany wyłącznie do przekazania informacji o żądaniu podmiotu danych niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 3 dni roboczych od momentu otrzymania żądania. Podmiot danych może wykonywać przysługujące mu prawa w związku ze współadministrowaniem wobec każdego z Współadministratorów.  | 
| Realizacja prawa do niepodlegania decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu (art. 22) | TAK w zakresie obsługi żądania wycofania zgody w związku ze współadministrowaniem  | 
NIE Klient jest zobowiązany do przekazania informacji o żądaniu wycofania zgody w związku ze współadministrowaniem  | 
| Prowadzenie rejestru czynności przetwarzania (art. 30 ust. 1) | TAK w odniesieniu do przetwarzania Danych osobowych w związku ze współadministrowaniem przez WP  | 
TAK w odniesieniu do przetwarzania Danych osobowych w związku ze współadministrowaniem przez Klienta  | 
| Wdrożenie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, w tym analiza ryzyka w związku z przetwarzaniem Danych osobowych (art. 32 RODO) | TAK w odniesieniu do zapewnienia bezpieczeństwa Usługi  | 
TAK w odniesieniu do prawidłowego wdrożenia Usługi  | 
| Zgłoszenie naruszenia Danych osobowych dotyczące współadministrowanych Danych osobowych (art. 33, 34) | TAK obsługa i ewentualne zgłoszenie organowi nadzoru, o ile naruszenie Danych osobowych dotyczy zobowiązań WP zgodnie z treścią Wspólnych uzgodnień  | 
TAK obsługa i ewentualne zgłoszenie organowi nadzoru, o ile naruszenie Danych osobowych dotyczy zobowiązań Klienta zgodnie z treścią Wspólnych uzgodnień  | 
| Realizacja zadań punktu kontaktowego dla podmiotów danych | TAK w odniesieniu do przetwarzania Danych osobowych w związku ze współadministrowaniem przez WP  | 
TAK w odniesieniu do przetwarzania Danych osobowych w związku ze współadministrowaniem przez Klienta  | 
| Realizacja zadań punktu kontaktowego dla organu nadzorczego | TAK | NIE Klient jest zobowiązany wyłącznie do przekazania informacji o kontakcie ze strony organu nadzorczego niezwłocznie, nie później niż w terminie 3 dni  | 
- W odniesieniu do art. 32 RODO środki techniczne i organizacyjne zastosowane przez WP w wersji okresowo aktualizowanej (np. w związku ze zmianami technologicznymi) mogą być przedstawione na uzasadniony wniosek Klienta.
 - Współadministratorzy zobowiązują się do administrowania danymi osobowymi w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności z przepisami RODO.
 - Współadministratorzy odpowiadają indywidualnie za inne zobowiązania w zakresie wypełniania obowiązków wynikających z przepisów RODO w odniesieniu do przetwarzania Danych osobowych objętego współadministrowaniem.
 - Informacje o siedzibach i danych kontaktowych poszczególnych Współadministratorów oraz ich Inspektorów Ochrony Danych są dostępne na stronach internetowych Współadministratorów.
 - W przypadku zmian Wspólnych uzgodnień dalsze korzystanie z Usługi oznacza akceptację postanowień w treści zmienionej. W razie braku akceptacji zaktualizowanej wersji prosimy o zaprzestanie korzystania z Usługi.